Baltijas reģiona lielākajā franšīzes izstāde un konference „Franchise Hub Expo 2014“, kas notika 11. novembrī Rīgā, pulcēja vairāk nekā 100 dalībniekus. Te varēja satikt vairāk nekā 25 zīmolu pārstāvjus, kas piedāvāja iegādāties franšīzi.
Konferencē pasaules līmeņa lektori sniedza izglītojošu ieskatu un biznesa izpratni franšīzes jautājumos, savukārt izstādē, kas notika vienlaikus ar konferenci, bija iespējams personiski satikt vairāku zīmolu pārstāvjus. Netradicionāla svešvalodu apmācība bērniem „Kids&Us” no Spānijas, sporta un brīvā laika pavadīšanas apģērbu ražotāji „Audimas” un nekustamā īpašuma aģentu tīkls „Capital Realty” no Lietuvas, ātrās ēdināšanas leģenda no ASV „Stake’n’shake” – ir tikai daži no zīmoliem, kas meklē biznesa partnerus – franšīzes ņēmējus.
Spāņi Latvijā vēlas dibināt svešvalodu skolu maziem bērniem
Valodu skolu tīkls bērniem „Kids&Us” izmanto netradicionālas svešvalodu mācību metodes, kur bērni jau no viena gada vecuma tiek vispusīgi iepazīstināti ar svešvalodu. Valodu centros mācības notiek ar spēļu, notikumu atstāstu, dziesmu, deju un citu nodarbību palīdzību. Izmantojot šī tīkla izstrādāto metodiku, svešvalodas mācās jau vairāk nekā 65 000 bērnu, bet astoņās valstīs pašlaik darbojas vairāk nekā 200 tīkla mācību centru, kas strādā pēc franšīzes modeļa. „Pēdējo 3 gadu laikā mūsu skolu tīkls ir izaudzis vairāk nekā divas reizes. Mēs novērojam nepārtrauktu 30 procentu lielu pieaugumu katru gadu un nākamajā gadā ceram sasniegt 80 miljonus euro lielu apgrozījumu. Uzskatām, ka „Kids&Us” mācību metodes var veiksmīgi piemērot arī Latvijā,” sekmīgajā pieredzē dalījās „Kids&Us” dibinātāja Natālija Perarnau.
„Audimas” redz potenciālu Latvijas tirgū
Sporta un brīvā laika apģērbu ražotāji „Audimas” Latvijā ir pazīstami jau daudzus gadus. Pārsvarā gan to preces netiek tirgotas firmas veikalos, bet gan kopā ar citiem ražotājiem. Savukārt Lietuvā uzņēmumam ir atvērti 24 veikali, no kuriem 10 strādā pēc franšīzes principa. „Mūsu partneri augstu vērtē mūsu sniegtos pakalpojumus – marketingu, biznesa modeli, sniegto atbalstu un, protams, pārbaudītu un pazīstamu zīmolu. Tajā pat laikā franšīze dod mums iespēju ātrāk attīstīties jaunos tirgos un piesaistīt profesionālus partnerus” – saka Neli Pilkauskiene, „Audimas” vairumtirdzniecības tīkla vadītāja.
„Capital Realty” piedāvā pārbaudītas metodes nekustamā īpašuma aģentu darbā
„Capital Realty” nekustamā īpašuma aģentūru tīklā darbojas 10 nodaļas, kas darbojas pēc franšīzes principa dažādās Lietuvas pilsētās. „Lielākā franšīzes biznesa modeļa priekšrocība ir liela starptautiska brokeru tīkla izveide. Strādājot vienotā tīklā, brokeri var veiksmīgi sadarboties, ātri apmainīties ar informāciju par jauniem objektiem un klientiem. Jo plašāks ir brokeru tīkls, jo ātrāk iespējams noslēgt darījumu. Bet ātrs, efektīvs un kvalitatīvs darījums – tā ir liela vērtība klientu acīs.” tā uzskata „Capital Realty” franšīzes vadītājs Povilas Mazuras. Pēc viņa uzskatiem, ja uzņēmuma darbība ir standartizēta, ir sistematizēta procesu vadība, bet uzņēmuma vadības instrumenti ir viegli piemērojami, tad attīstība, izmantojot franšīzes modeli, ir visai pievilcīga izvēle.
Seko mums:
www.twitter.com/FranchiseHubLV
www.facebook.com/Allaboutfranchising
http://www.lu.lv/par/projekti/es/2014-2020/interreg/fancaizings/
Informācijai:
Konference un izstāde „Franchise Hub Expo” notiek Eiropas kaimiņattiecību un partnerības instrumenta Latvijas, Lietuvas un Baltkrievijas pārrobežu sadarbības programmas projekta „Frančaizinga sadarbības tīkla radīšana Latvijas – Lietuvas – Baltkrievijas pārrobežu reģionā” ietvaros. Projekta finansējums no Eiropas Savienības ir 387 585 eiro. Par šīs publikācijas saturu ir atbildīga Latvijas Universitāte, un tā nekādā veidā nevar tikt izmantota, lai atspoguļotu Eiropas Savienības uzskatus.