Aptaujā, ko Baltijas reģiona lielākā franšīzes konference un izstāde „Franchise Hub Expo” rīkoja sadarbībā ar portālu „Delfi“, lasītāji norādīja, Latvijā visvairāk trūkst tādu pasaulē plaši pazīstamu zīmolus kā IKEA, Starbucks Coffee un Burger King. Šie un citi aptaujā minētie zīmoli darbojas pēc franšīzes principa, kas ir piemērotākais veids, lai šādi pasaules milži varētu nokļūt arī tādā salīdzinoši mazā tirgū kā Latvija.
Balsošanā „Delfi” portālā piedalījās vairāk nekā 6800 portāla lasītāji. Tā notika paralēli portāla latviešu un krievu valodas versijās. Gan latviešu, gan krievu versijas lasītāju balsojumā pirmajā vietā izvirzījās IKEA mēbeļu, mājas interjera priekšmetu un iekārtu veikali (45,9% latviešu, 40,4% krievu valodas portāla versijā). Starbucks Coffee saņēma ap 25% balsu abos balsojumos, bet Burger King – ap 10%. Pārējie aptaujā piedāvātie zīmoli, kas arī darbojas pēc franšīzes principa – Dunkin’ Donuts, Hard Rock Cafe, Pizza Hut, Jamie‘s Italian, Stake’n Shake, Dairy Queen – katrs saņēma mazāk nekā 10% balsotāju ievērību.
Līdzīgā aptaujā, kas norisinājās „Delfi” portālā Lietuvā, visbiežāk tika norādīta Starbucks Coffee – 29,9%, tai seko Burger King ar 19,5%, bet trešajā vietā Hard Rock Cafe ar 15,1%. Jāatzīmē, ka Lietuvas aptaujā netika iekļauts IKEA, jo šis veikals Lietuvā jau strādā kopš 2013. gada. Detalizētāki aptaujas rezultāti Lietuvā.
Vairāk nekā 25 pasaulē pazīstami zīmoli piedalīsies arī Baltijas reģiona lielākajā franšīzes izstādē un konferencē „Franchise Hub Expo 2014“ – 11. novembrī Rīgā (Maritim Park Hotel Rīga), tajā skaitā, bet ne tikai – Audimas, Capital Real Estate, Charlie Pizza, Čili Pica, Sbarro, Subway, Pingu’s English. Konferencē pasaules līmeņa lektori sniegs izglītojošu ieskatu un biznesa izpratni franšīzes jautājumos, savukārt izstādē, kas notiks vienlaikus ar konferenci, būs iespēja personiski satikties ar pasaulē un Baltijā slavenu zīmolu pārstāvjiem – franšīzes devējiem, kas meklē biznesa partnerus Latvijā. Dalība pasākumā ir bezmaksas. Reģistrācija uz pasākumu šeit.
„Franšīze nozīmē to, ka uzņēmums par noteiktu samaksu ir ieguvis tiesības Latvijā izmantot zīmolu, produktu receptes, darbības metodiku – citiem vārdiem, visu biznesa sistēmu. Tā ir franšīze – bizness tiek veidots nevis no nulles, bet iegūstot tiesības pārņemt citur pārbaudītās iestrādes un gadu gaitā uzkrāto pieredzi,” – skaidro Lietuvas stratēģiskās vadības konsultantfirmas „Advanced Advice” vadītājs, franšīzes eksperts Iļja Malkins.
Plašāka informācija par izstādi un konferenci www.franchisehub.eu/
Gunta Misāne
Franšīzes izstādes un konferences „Franchise Hub Expo 2014” komunikāciju konsultante
29115356, gunta@comperio.bumbierkoks.eu
Seko mums:
www.twitter.com/FranchiseHubLV
www.facebook.com/Allaboutfranchising
http://www.lu.lv/par/projekti/es/2014-2020/interreg/fancaizings/
Informācijai:
Konference un izstāde „Franchise Hub Expo” notiek Eiropas kaimiņattiecību un partnerības instrumenta Latvijas, Lietuvas un Baltkrievijas pārrobežu sadarbības programmas projekta „Frančaizinga sadarbības tīkla radīšana Latvijas – Lietuvas – Baltkrievijas pārrobežu reģionā” ietvaros. Projekta finansējums no Eiropas Savienības ir 387 585 eiro. Par šīs publikācijas saturu ir atbildīga Latvijas Universitāte, un tā nekādā veidā nevar tikt izmantota, lai atspoguļotu Eiropas Savienības uzskatus.