Aptauja: Kuri slaveni zīmoli vēl pietrūkst Latvijā?

Lai noskaidrotu iedzīvotāju viedokli par to, kuri pasaulē pazīstami zīmoli vēl pietrūkst Latvijā, Baltijas reģiona lielākā franšīzes konference un izstāde „Franchise Hub Expo sadarbībā ar portālu „Delfi“ no 20. oktobra līdz 2.novembrim rīko aptauju, aicinot balsot par kādu no deviņiem pasaules mēroga zīmoliem, kuri vēl nav pārstāvēti mūsu valstī.

Daudzi pasaulslavenie zīmoli latviešiem jau ir pazīstami. Nevienu vairs neizbrīnīs ātrās ēdināšanas restorāni „McDonald‘s”, „Mango“ apģērbi, „The Body Shop” kosmētika vai „Jysk“ veikali, kas piedāvā preces mājas labiekārtošanai. Tomēr virkni pasaulslavenu zīmolu var redzēt tikai ārzemju braucienos vai filmās, jo Latvijā to vienkārši nav. Latvijas tirgū nav pārstāvētas ne tikai „Starbucks” kafejnīcas vai „Dunkin’ Donuts” virtuļu veikaliņi, bet arī  rokmūzikas iedvesmoto kafejnīcu tīkls „Hard Rock Cafe”, hamburgeru „karalis” – ātrās ēdināšanas restorāni „Burger King”, „IKEA“ mēbeļu, mājas interjera priekšmetu un iekārtu veikali un daudzi citi pasaulē labi pazīstami zīmoli. Daudzi no šiem zīmoliem darbojas pēc franšīzes principa, un tas ir veids kā šie zīmoli var nokļūt arī Latvijā.

„Franšīze nozīmē, ka uzņēmums par noteiktu samaksu ir ieguvis tiesības Latvijā izmantot zīmolu, produktu receptes, darbības metodiku – citiem vārdiem, visu biznesa sistēmu. Tā ir franšīze, – kad bizness tiek veidots nevis no nulles, bet iegūstot tiesības pārņemt citur pārbaudītās iestrādes un gadu gaitā uzkrāto pieredzi”, – skaidro Lietuvas stratēģiskās vadības konsultantfirmas „Advanced Advice” vadītājs, franšīzes eksperts Iļja Malkins.

Aicinām ikvienu piedalīties aptaujā un balsot par pasaulē atpazīstamiem zīmoliem, kurus vēlaties redzēt arī Latvijā. Aptauja var kļūt par pamudinājumu zīmoliem un vietējiem investoriem vienoties, lai šos zīmolus atvestu uz Latviju.

Vairāki pasaulē pazīstami zīmoli piedalīsies arī Baltijas reģiona lielākajā franšīzes izstādē un konferencē „Franchise Hub Expo 2014“ – 11. novembrī Rīgā (Maritim Park Hotel Rīga). Konferencē pasaules līmeņa lektori sniegs izglītojošu ieskatu un biznesa izpratni franšīzes jautājumos, savukārt izstādē, kas notiks vienlaikus ar konferenci, būs iespēja personiski satikties ar pasaulē un Baltijā slavenu zīmolu pārstāvjiem – franšīzes devējiem. Dalība pasākumā ir bezmaksas. Reģistrācija uz pasākumu šeit.

Plašāka informācija par izstādi un konferenci www.franchisehub.eu/

 

Kristīne Bērziņa

Latvijas Universitātes Ekonomikas un vadības fakultātes pētniece

e-pasts: kristine.berzina@lu.lv

Seko mums:

www.twitter.com/FranchiseHubLV

www.facebook.com/Allaboutfranchising

www.franchisehub.eu

http://www.lu.lv/par/projekti/es/2014-2020/interreg/fancaizings/

 

Informācijai:

Konference un izstāde „Franchise Hub Expo” notiek Eiropas kaimiņattiecību un partnerības instrumenta Latvijas, Lietuvas un Baltkrievijas pārrobežu sadarbības programmas projekta „Frančaizinga sadarbības tīkla radīšana Latvijas – Lietuvas – Baltkrievijas pārrobežu reģionā” ietvaros. Projekta finansējums no Eiropas Savienības 387 585 eiro. Par šīs publikācijas saturu ir atbildīga Latvijas Universitāte un tā nekādā veidā nevar tikt izmantota, lai atspoguļotu Eiropas Savienības uzskatus.

logo_rinda_bezHUB